Pause fra hundene

Jeg fikk meg endelig en tur alene uten hunder. Anita dro meg med på Countryfestival på Vinstra og det var utrolig godt å legge hjemme-alene trening på hylla og kun tenke på meg selv og ha det gøy. Reidar tok treningen mens jeg var borte. Han var veldig forsiktig, men det gjør ingenting for det er uansett god trening i det. Nå når jeg er hjemme igjen så startet vi lett opp igjen der vi slapp og har fortsatt å pushe tiden.

Jeg føler ingen skam over å si at det var utrolig behagelig å dra fra hundene og jeg tenkte nesten ikke på de mens jeg var borte. Jeg vet at de har det helt strålende hjemme med Reidar og jeg trengte å slippe å ha de i tankene. Jeg går så opp i de to ellers. Så jeg har danset meg støl, blitt kjent med masse ukjente folk, tatt ulekre bilder av meg selv (noen mennesker har bare rare gleder) og ledd så tårene har trilla.

w_MG_0102w_MG_0126w_MG_0155

Men det var utrolig godt å komme hjem! Og Bella og Kaktus gråt av glede når jeg åpnet døra.

Nå er vi på siste uke av ferien for denne gang. Jeg har lyst til å kjøpe telt som vi kan bruke senere i sommer og utover høsten. Teltet er gigantisk og har plass til 6personer og man kan stå oppreist inne og man har en lags “portabel hytte”. I Norge med ustabilt vær så er det ikke så farlig om man da må sitte i teltet med god mat, varm te og bok hvis det er behagelig og romslig og jeg elsker lyden av regn på en teltduk. For bikkjene også så er det mye bedre og ikke så klaustrofobisk som et lite telt. De har plass til å leke, vi kan trene inne i teltet, Kaktus kan som han pleier teste mange forskjellige steder å sove og de kan sitte å titte ut av vinduene.

81-70-53-20-50-7E-FE-84-00-D0-4F-A0-5C-7C-20-4A

Ellers er det ikke så mye som skjer. Vi hadde en fin tur i går hvor vi dro til idrettsplassen. De har ikke vært der på lenge og de fikk leke masse på gresset, vi gikk tur i skogen der og de fikk utforsket.

w_DSC4578w_DSC4612w_DSC4634w_DSC4641

I dag dro vi til Blixland Gård og Hestesenter  for å bare oppleve nye ting. Bella syntes før at hester var skumle, men vi har trent på det andre steder og vi møter hester på veien her noen ganger så ho syntes dette var helt topp. Begge to var helt i sin egen verden, de inspiserte alt de kom over, dro inn spennende lukter og gikk helt opp til hestene. Kaktus har roet seg veldig i forhold til hester. Han ble ganske ellevill før, men nå er han bare mildt nysgjerrig og synes de er interessante. Bella turte å gå helt opp til en og fikk et fint møte. Jeg har hatt hest før og ser fort om de er komfortable med oss eller ikke. Stort sett er det en eller flere hester som er nysgjerrige og kommer og hilser på. De har ørene frem og strekker seg etter bikkjene for å lukte. Stort sett er de også veldig rolige, i hvert fall nå som de står å døser på beite. Det var utrolig god sosialisering og mentalstimuli for begge, så vi gikk bare innom kirkegården på vei hjem så de kunne få en runde med lek for å få ut spenning av kroppen og få seg en liten trim. Vel hjemme tok vi en runde med hjemme-alene trening og gjennomsnittstiden var på 4,7min som er veldig bra!

w_DSC4665w_DSC4671w_DSC4672w_DSC4675

Leave a Reply

