Enda mer hjemme alene

Ferie betyr ikke att vi tar pause fra trening. Vi har vært flinke til å trene hjemme alene selv om vi helst skulle brukt den tiden til andre ting, men det hjelper å se fremgang. Det ble litt opp og ned på tiden når han var kvalm og dårlig, så jeg safet og var litt mer forsiktig. Noen dager gikk jeg tilbake og en dag var det Reidar som trente de for første gang alene og han var heldigvis veldig forsiktig. Med en gang det er et skifte i rutine så må vi være på vakt og safe.

I dag var gjennomsnittstiden han var alene på 4min. Det er utrolig bra. Det er 2,5 uke siden jeg startet på nytt og da var det snakk om 5sekunder dag en og 18 dag to. Så kurven har virkelig gått opp. Og han er roligere nå enn når vi startet. I tillegg har vi gjort masse nye ting, endringer i daglige rutiner pga ferie og vi har dratt ut på tur alene til nye steder. Det er mye som kan påvirke hvordan han takler å være alene og nå går det fint uansett om han har vært stresset over noe, om han har gått lang tur eller om han kjeder seg. Det som påvirket han mest var kvalmen av den nye allergimedisinen.

I dag filmet jeg en treningsrunde så man ser hvordan vi gjør det. Hva vi gir av godis, at vi gir beskjed om at vi går, at vi starter timeren først når han er ferdig med maten osv. Videoen er dødsen kjedelig å se på, men takk og lov for det.

Her er foreløpig kurve. Jeg må lage kurver og ta video osv fordi det motiverer meg til å fortsette. Da har jeg noe visuelt å forholde meg til å jeg kan faktisk se fremgangen. Jeg gleder meg til å sette meg ned å plotte inn tallene for så å se hvordan kurven ser ut.

2u1

 

Leave a Reply

