Academy for dog trainers

Jeg har mildt sagt veldig lyst til å gå dette 2-årige kurset som hostes av Jean Donaldson. Fordi jeg har hund med issues og i tillegg synes trening og adferd er utrolig spennende så kan jeg like godt investere i det. Jeg har ikke tatt noen avgjørelser enda, ikke vet jeg om jeg ville blitt akseptert heller og om det lar seg gjøre, men det er lov å grundig vurdere det.

Jeg bruker allerede masse penger på webinarer på Tawzer og til helgen skal jeg på seminar med Nando Brown. Jeg er bitt av en basill jeg ikke helt klarer å kontrollere 😀 På facebook er jeg medlem av Fearful dogs (profesjonell gruppe startet av profesjonell trener Debbie Jacobs), Reactive Dogs (profesjonell gruppe med admin Yvette Van Veen m.f), Creative animal solutions (gruppe for trenere innen alle dyr, startet av Dr.Kat adferdskonsulent på hund og sertifisert trener av dyr i dyrehager), Grisha Stewart (utvikleren av BAT-Behaviour adjustment training, betalt medlemskap), Modern dog training (diskusjonsgruppe for de som trener innen positiv trening), Canine Nation (Eric Brad profesjonell trener Canine Nation, diskusjonsgruppe for trening) og her bruker jeg mye tid! Det er så mye å lære og det er så mye som er interessant.

Jeg har lenge drømt om å kunne jobbe med hund. Jeg er utdannet fotograf med eget firma og de to tingene kunne passet fint sammen. Ingen avgjørelser er tatt, men det er ikke en tanke som har kommet plutselig, den har surret i bakhodet i 2 år nå og surrer sterkere og sterkere. Jeg har sett på flere kurs. Om jeg kunne gått på landbrukshøgskolen og utdannet meg til sertifisert adferdskonsulent eller bli hundespykolog via Hundens hus i sverige. Men dette alternativet virker som det beste hittil. Jean Donaldson er av de beste i verden og til og med Kathy Sdao er utdannet via skolen. Alt er nettbasert, men krever mye praktisk hands on kvalifisering allikevel. Man må sende inn video av seg selv i trening med hund i tillegg til masse teori.

Og mine egner hunder har jo absolutt ikke vondt av at jeg lærer mer 🙂

 

Leave a Reply

