Påsken

Vi har hatt en stille og rolig påske. Jeg bryr jeg lite om påsketing, men jeg bryr meg veldig mye om at vi har muligheten til å kose oss litt ekstra. Og det har vi gjort. Reidar har vært sliten pga mye nye ting på jobb og han har hatt godt av turer i skogen og slappe av hjemme.

Været har vært surt, men jeg synes det har vært helt topp. Vi har allikevel fått fine turer, dyra har kost seg, vi har gått nye steder, de har løpt masse løs og jeg har fått de kalde duse bildene som jeg liker aller best.

I dag gikk vi bort til låven og hogstfeltet igjen og vanligvis har jeg langlina på Kaktus til vi har sjekket området for spor, men i dag glemte jeg det før vi gikk ned i den lille skogen ved siden av låven. der er det tydeligvis mye dyr som går og det var det nå også. Først hørte vi et skikkelig knekk like ved. Og det var ikke et lite dyr som lagde den lyden! Mest sannsynlig var det en elg eller et rådyr, for når jeg fikk summet meg så jeg Kaktus! Han var helt frenetisk og sporet som en gal. Jeg kalte han inn og jaggu snudde dyret! Men på vei tilbake kom han over sporet igjen og ble distrahert, så jeg ropte på nytt og han kom som bare det! Ikke noe jeg tenker å gjenta, men jeg tråkka nesten på haka mi for jeg hadde ikke ventet at han skulle komme, ikke når han var så besatt. Men han ble villig med vekk derfra og vi gikk til hogstfeltet istedenfor og han glemte hele sporet. De var ikke så fornøyd med gjørma og søla som var overalt, men så lenge man kan løpe løs å utforske så er det ikke like ille.

w_DSC8288w_DSC8213w_DSC8235w_DSC8226w_DSC8249

På lørdag var Kaktus ganske så ivrig på spor da og, men da hadde jeg langlina og stoppet han rolig når han giret seg vel mye opp. Så kalte jeg han inn og flere ganger fikk jeg kalt han inn før jeg måtte stoppe han, så treningen vi har gjort med å koble litt mer på rundt spor og at jeg har hatt mer mulighet i det siste til å forsterke innkallingen har tydeligvis gjort at jeg fikk den responsen jeg fikk i dag. Bella kan være litt treig i reaksjonen, men Reidar har testet innkallingen hennes i mer utfordrende situasjoner og når ho først reagerer så løper ho som om ho er besatt 🙂 Ho kommer på 80%-90% av innkallingene så de ligger der de skal og ho kan gradvis kalles vekke fra mer og mer distraksjoner.

Det har vært så deilig med en ferie her i åkeren. Det er så behagelig å labbe rett ut i skogen og bare surrer rundt. Nå har vi funnet en ny skogsvei så vi kan gå innover til stiene som er i Knapstad og videre mor Spydeberg også. Blir nok tursekk i sommer og hvis jeg får overtalt skjeggemannen så tar vi med telt å blir ute en natt eller to 🙂

w_DSC8114w_DSC8119w_DSC8126w_DSC8137w_DSC8145w_DSC8151w_DSC8203

Bella venter på at jeg skal åpne persiennene så ho kan se på verden.

w_DSC8335

Og endelig 🙂

w_DSC8347

w_DSC8311

Leave a Reply

