Bilder og Pinnetrøbbel

I går hadde vi en rolig og fin tur. Dyra fikk løpe mye løs og Reidar fikk skikkelig rakettfart i innkallinga til Bella. Men mens vi surra rundt og bare lot Bella og Kaktus utforske så hører jeg Reidar roper at han trenger hjelp. Bella hadde satt fast en pinne i ganen og prøvde desperat å få den ut. Ho rulla rundt, rista på hodet og blødde fra munnen. Før jeg rakk og komme meg opp til de så hadde Reidar fått løs pinnen heldigvis og fått seg en vondt tommel. Bella beit han ved et uhell. Jeg satte meg ned og tok ho på fanget så ho fikk litt tid på komme seg på. Ho datt bare sammen og etter litt så gikk pusten ut av ho og vi ruslet videre som om ingenting hadde skjedd. Stakkar og ho som er så glad i pinner.

w_DSC7452

Bildet tatt av Reidar. Han har heldigvis begynt å ta bilder igjen og flink er han også. Jeg pleier å være så spent når vi kommer inn fra tur og må sjekke min egen fangst, men nå er det like spennende å sjekke hva Reidar har knipset. Mens jeg og Bella hadde vår lille stund i skogen så tok Reidar dette veldig stilige svart-hvitt bilde av hogstfeltet.

w_DSC7450

Ellers har Smitt og Smule avansert litt i vindustreningen. To ganger i dag var det sinnsykt spennende ting som skjedde utenfor. En gang en katt og en gang nabobikkje. De ble riktignok veldig gira, men de kom begge to som raketter bort til meg før jeg rakk å kalle på de, noe jeg setter veldig pris på. De klarer å bryte av på egenhånd og husker at det vanker godis når det er ting utenfor som får hjertepumpa til å gå litt bananas. De roer seg veldig fort ned igjen og jeg må nesten le av de. Det er som om de kommer løpende og skriker “HERREGUD!!! Det er en KATT!! Kom og se! og ta med godis!”

w_DSC6913

Enda et flott bilde Reidar har tatt av vaktbikkjene 🙂

I dag var vi ute i sol og 6 varme på kveldstur! Det er helt magisk å kunne gå ut i dagslys på kvelden og dyra kan gå uten klær. Jeg har det ikke så travelt med å få våren hit. Jeg er bare så utrolig glad for at det blir lysere. Dyra våkner mer opp og har mye mer utbytte av kveldsturene og vi slipper hodelykter som plutselig går i svart og det er umulig å se hvor bikkja er. Og jeg kan ta mer bilder 😀 En ting jeg lærte for litt siden var at grunnen til at mange hunder er ekstra skvetne når det er skumring er fordi det er da de vanligvis ville jaktet. For Basenjien med sine instinkter veldig intakt så blir det enda mer aktuelt og kan forklare hvorfor Bella alltid er mer på vakt når det skumring.

Jeg tok med kamera i dag og fikk noen stemningsbilder i det flotte lyset som er nå på kvelden. Og endelig bilder uten dekken, potesokker og flisdress. Og endelig er håndblitzen min hjemme igjen. Jeg klarte å legge igjen både den og det gamle fullformatkamera i gamle leiligheten når vi flytta. Er noen tusen kroner å glemme i et skap. Blitzen måtte selvsagt testes!

w_DSC7661w_DSC7613w_DSC7581w_DSC7604w_DSC7599

Leave a Reply

