Løs i skogen

w_3år

Glemte å legge inn bursdagsbildet i bloggen tidligere så det kommer nå 🙂

I dag gikk vi ut i skogen igjen. Nå var det ikke fullt så mye frost i bakken så de kunne løpe mer. Er fortsatt litt og begge viste tegn til at det begynnte å bli litt ubehagelig etter hvert, men de fikk i hvert fall løpt og inspisert skogen litt mer. Kaktus er visst litt uttrygg når han er løs, antagelig fordi jeg snur hvis de går for langt unna. Jeg gjorde det en gang i starten selv om de ikke løp langt og etter det var han alltid innenfor noen få meter av meg og sjekker stadig hvor jeg er. Han vil nok slappe mer av når vi har vært der noen ganger og muligens så får jeg lage litt lyd så han blir litt tryggere på at han kan gå litt lenger unna. Bella har det i hvert fall helt strålende og i dag var ho ikke like ivrig på å gå hjem med en gang. Kaktus har også hatt det gøy i skogen og fått brukt nesa mye. Er mye vilt i skogen her og vi så masse ferske spor så spennede lukter er det nok av. Og snart skal jeg teste blodspor!

Videoen er fra dagens runde i skogen. Jeg belønner mye for at de tar kontakt og kommer inn. I dag har jeg ikke kallt de inn en eneste gang. Mest fordi Bella ikke har så bra innkalling om dagen og hun har gått med Reidar så jeg vet ikke helt når jeg burde time den for å være sikker på kjapp respons. Navnet hennes har jeg trent på å forsterke og det fungerer veldig bra og ho er flink til å ta kontakt og holde seg i nærheten. Er så godt å se de løpe rundt i skog fremfor å tasse gatelangs i byen. Skogen her ser jeg jo fra stuevinduet og det tar oss 1min fra vi går til vi er omringet av trær. I dag var jeg nøye med å ta Bella i bånd før vi nådde huset i tillfellet Mr.Golden var ute. Etter hvert håper jeg å få introdusert de så de er trygge på hverandre og det ikke gjør noe å møtes løs i skogen f.eks. Ettersom hva eieren forteller så virker han usikker i starten, men tiner fort opp.

Leave a Reply

