Nytt hjem!

Da har vi endelig flyttet!

 

w_DSC4528

 

Jeg var litt engstelig for selve flytteprosessen og hvordan de ville håndtere de første dagene på nytt sted. Spesiellt med tanke på hva Kaktus har slitt med nylig, men han tok det hele veldig bra. Den som har blitt mest utafor av flyttingen er Bella. De første dagene var ho veldig var for alle lyder, men når jeg satte på musikk så hjalp det veldig. Første turen her ute var i dagslys så de fikk sett seg godt om i området rundt huset, på jordet og veiene i nærheten. De stoppet ofte opp og så utover, men rolig og avslappet. Bella spratt opp hver gang det kom bil utenfor og når naboen gikk inn til seg, men jeg satt med godbiter klart og hver gang det skjedde noe fikk de et lite godbitsøk i teppet. Kaktus reagerer ikke på lydene, men han reagerer på Bella. Men nå ser de stort sett på meg når det er lyder og jeg har begynnt å bare gi godbiter en og annen gang og ellers muntlig ros.

 

w_DSC4571

w_DSC4569

 

Turene iløpet av uken er i beksvarten! Vi har skaffet oss hodelykter og det er som å gå i en knøttliten verden som bare eksisterer i det lille lyset fra lampa. Veldig gøy 😀 I kantene langs veien her er det noen som har kastet kyllingbein som har blitt en fin ting å trene på. Kaktus går pent på siden av meg og midt i veien helt til vi har passert kyllinggravlunden. Bella sliter litt mer og prøver seg på noen kanonkule hopp ut i grøfta for å raske med seg et bein. I dag møtte vi også noen av naboene våre som har en golden. De har heldigvis en god hilsepolitikk og går helst tur først for å la hundene bli vant med hverandre. Noe jeg setter veldig pris på hvis de skal hilse. Er veldig glad for at det er andre hunder i nærheten her. Skal også være en mann som går med to grander, hvor den ene er reaktiv mot andre hunder. Også har vi en gårdskatt som lusker rundt og irriterer Kaktus. Han har enda ikke sett den, men han har definitivt luktet den, men han er lett å kalle inn. Jeg ser bare de lysende øynene på den her og der når jeg tilfeldigvis lyser på den med lykta. Blir spennende fremover å se hvordan vi trives her. Det er en stor forandring for alle, men hittil er det utrolig befriende.

 

 

w_DSC4573

w_DSC4578

w_DSC4583

Leave a Reply

