Våknet med solen

I dag har vi endelig hatt en feilfri tur! Kaktus har våknet mer til og i dag tok han masse kontakt, var glad og ivrig og trening på hunder gikk utrolig bra. Vi gikk i parken med langliner og jeg kunne lett kalle han inn hvis det kom hunder. Han kom som en kule og viste ingen tegn til å stresse eller være ukomfortabel. Han har storkost seg og endelig hadde vi kontakten vår tilbake. Han prøvde å leke med Bella også, men ho var ikke interessert 🙂 Det var et møte som ble litt stressende, men det var fordi han ikke klarte å se hunden jeg advarte han mot. Han ble frustrert når han ikke klarte å se den, men med en gang han spottet den så slappet han av og vi fikk en fin trening ut av det. Den var ganske nærme, men veldig fort brydde han seg ikke om den i det hele tatt. Jeg måtte be han om å se på den så jeg var sikker på at han hadde kontroll på hvor den var.

w_DSC3810

I går når vi var på tur var han også mye bedre, men han stresset en del. Jeg kunne lett få kontakt og kalle han vekk fra hunder, men han giret seg veldig opp. Det var ikke så rart egentlig for den ene hunden var en løs golden som løp som en gal i alle mulige retninger og kom ganske nær. Ble litt bekymret for den hunden for eieren virket ikke som hun hadde kontroll og den løp rett ut i veien uten at ho hadde sjekket for biler. Men at han ikke låste seg på den er egentlig et veldig godt tegn for det ville han gjort for bare noen dager siden. Rett før hadde det passert en annen hund også så han var allerede små trigget på den og jeg er utrolig stolt av at han holdt hjenen påkoblet. Vi sørget for å ikke overdrive turen i dag selv om alt gikk så fint. Vi var ute i en time og det er så deilig å endelig ha en produktiv og fin tur.

w_DSC3817

Dette var en boost for meg og når han er sånn som i dag så har jeg mulighet til å hjelpe han og treningen kan endelig begynne igjen. Og det blir lærerik trening og ikke brannslukking. Det kommer til å være dager med tilbakeslag, men nå ser man i hvert fall en reell utvikling i riktig retning.

w_DSC3866

Bella har time hos vetrinæren i dag. Ho har vondt i rompa si stakkars. I går prøvde jeg og tømme kjertlene hennes og fikk ut mørkebrunt grums og det var smertefullt å få de tømt. Jeg fikk ut ganske mye, men det er tydelig at det er mer og det blir for vondt for ho å få de tømt så nå får vet se på det. Ho tømmer de fint selv så lenge ho går på bare råforing, men med en gang vi gir grønnsaker eller tørrfor så blir avføringa for løs til at ho tømmer selv.

w_DSC3860

Leave a Reply

