Løpetid update2

fjær

Løpetiden var definitivt ikke ferdig og det var vel bare optimisten i meg som ønsket at vi skulle få slippe billig unna. Bella sliter mer og mer for hver dag og er så frustrert stakkar. Når vi kommer inn gråter ho sine bitre tårer over alle de fine mannebeina ho går glipp av der ute. Det blir tyngre og tyngre for Kaktus også og nå begynner vi å merke at det preger han både inne og ute på tur. Det som tar hardest på de er når vi kommer inn etter tur. Han sutrer og gråter fordi han vil til ho og ho sutrer og gråter fordi ho vil ut. I går kveld fikk vi den værste frustrasjonstoppen hittil. Bella klarte ikke å roe seg og til slutt ga jeg ho en pute å jokke på og rive i filler. Jeg var litt impulsiv og glemte at den puta er stappfull av fjær så nå ser leiligheten ut som en krigssone for høns. Kaktus fikk en flettet tøyleke med ostebiter stappet inn i flettene. Det holdt han opptatt ganske lenge og etter ca 2 timer fikk vi de begge til å sove.

w_DSC1910 w_DSC1912

På morningen i dag gikk vi separate turer. Jeg og Kaktus fikk en fin tur med litt jogging og han fikk luktet masse og fikk litt fri fra løpetidsluktene. Bella ville ikke være ute uten Kaktus og gjorde bare det nødvendige før ho skulle inn igjen. Inne fikk begge maten sin og så fikk de hvert sitt bein. Heldigvis slapp Kaktus unna stresset og når han var ferdig med beinet kom han opp til meg og Bella og bare la seg til å sove nesten oppå ho. Mens Kaktus gnagde på bein sleit Bella med å slappe av og sutra og gråt som om hele verden var imot ho. Men til slutt fant ho endelig roen og sovnet. Nå sover de begge to og heldigvis forblir de rolige frem til vi kommer inn etter neste tur. For begges del håper jeg vi snart er ferdig med løpetiden, men også for vår del. Det som sliter mest på meg er det at jeg vet Kaktus håndterer stress så dårlig og det blir mye av det hver dag nå, men heldigvis går det å distrahere han.

Leave a Reply

