Nytt fullformatkamera!

w_DSC0119

Ja da ble det endelig nytt kamera på meg! Det var jaggu på tide. Endelig kan jeg filme og i tillegg har jeg et kamera som ikke kjører så høy kontrast. Jeg liker å ikke utblåst hvitt og alt som er svart blir en eneste klatt så nå er jeg veldig happy. Kamaera svarer hittil til forventningene, men det har kun vært med ut på en tur. Lyset var ganske utfordrene og det presterte som jeg håpte. Også er selvet huset mye lettere enn det gamle. Når du går 2+ timer tur med kamera på skulderen er det greit at det ikke veier for mye. Bra på actionbilder også og endelig har jeg autofokus som ikke er låst på et punkt. Blir spennende å teste film i morgen!

w_DSC0034

w_DSC0015

Reidar var dersverre ikke helt i form i dag, men han orket å bli med ut på tur. Ble en 2 timer rolig vandring til Muselunden. Kaktus ble jeg veldig imponert over. Han er redd skatere og i dag kom det ene etter det andre forbi oss på smalt fortau. Men jeg var heldigvis kjapp og markerte idet han så på de og så regnet det kjøttbiter. Neste gang det kom skatere slang han nesten nesa i bakken før godbitene kom. Etter flere runder så ble han merkelig nok ikke noe mer oppjaga og han slappet av igjen rett etterpå. Vi hadde en veldig behagelig tur og Smitt&Smule fikk ha seg en liten raptus i bånda så jeg kunne ta bilder. Er ikke så mye som skal til for å få de til å leke. Litt sand og noen kjappe bevegelser fra oss, så er de igang. Er egentlig ikke helt heldig at de leker i bånda, men vi bryter de av hvis de blir for voldsomme. Ellers har de lært seg av erfaring at bånda ikke rekker så langt 😉

Etter turen var det veldig vanskelig for Kaktus å legge seg å slappe av. I går når vi kom inn fra tur trente vi triks med en gang, men i dag var jeg så ivrig etter å se på bilder og jeg hadde da en sjarmerende, men veldig irriterende fjott som satt og gravde meg på leggen mens jeg valgte ut bilder. Han hørte heldigvis på “ferdig”, la seg på teppet sitt og jeg satte igang trening når han var opptatt med noe annet. Jeg vil gjerne at han kommer å sier ifra når han er uthvilt og kjeder seg, men en “ferdig” kommando må jeg ha så han kan vente hvis det ikke passer akkurat da. Også fikk vi tatt litt tannpusstrening. Går sakte fremover, men nå kom jeg på den lure ideen å ikke bruke tannkrem mens vi trener. Den er så god at de bare vil slafse i seg alt og det er umulig å markere for å holde tenna og tunga i ro. I dag var det gjennombrudd! De satt musestille mens tannkosten småbørsta litt 😀

w_DSC0022

Leave a Reply

