Parkourbesettelsen!

Kaktus er ikke helt med om dagen og jeg håper det bare er pga overgangsfasen i den kjemiske kastreringen og at det løsner når chippen har full effekt. På hovedturen i dag var han grei nok, men han blir innimellom distansert og usikker. Han henter seg inn igjen og vi gjør ting vi vet han liker. Vi skulle gå forbi et sted hvor vi noen ganger trener parkour og han var veldig motvillig til å gå forbi. Han dro mot sementblokkene han ville hoppe på og når han skjønte at vi bare skulle forbi fikk jeg et blikk som om jeg straffet han. Men han kom til slutt. Så bar det videre til tennisbanene hvor de ofte får løpe og vi trener på litt triks og lydighet, men der var det opptatt og når han skjønte at vi ikke skulle dit heller så begynnte han å pipe. Jeg fikk han med meg og vi trente litt morsomme ting og gjorde rotrening på benken. Da var alt i orden igjen 🙂

Så gikk vi tilbake til der han ville trene parkour og denne gangen fikk han trene! Han gadd ikke vente på kommandoer fra meg og hoppet og klatret i alle retninger. Jeg fikk det etter hvert i system og vi hadde en fin trening. Men å få han med bort derifra når vi var ferdig var ikke enkelt. Hver gang han fikk beskjed om å hoppe ned fra noe spratt han opp på noe nytt.

Bella har tydeligvis fått mer selvtillit i parkouren og gjorde ting hun ikke turte før. Ho var villig til alt og tok masse initsiativ. Reidar var stolt som en hane og gliste fra øre til øre. Det er første gang begge går de diagonale blokkene og røret. Det turte de ikke før og nå var det ikke engang utfordrende. For Kaktus var det litt ekkelt å gå ned igjen, men det kom seg på slutten. Det er bra han har dette til å løfte humøret 🙂

Leave a Reply

