Balanseballer!

baller

I dag har vi trent på et par baller på en lekeplass. Jeg vet at begge to synes det er ekkelt å hoppe opp på ting som ikke er stabilt. Så jeg begynnte veldig forsiktig i starten. Jeg trente først på å ha bare framlabbene på den lille og veldig ustabile ballen. Bare det synes han var ekkelt, men han var villig til å prøve mer, så vi gjorde det til han var komfortabel og så ba jeg han til slutt om å hoppe opp på den. Da var han allerede klar over at den var i bevegelse. Han hoppet villig opp og ble stående i noen sekunder før han hoppet ned. Etter hvert ble han mer og mer trygg og jeg kunne til og med rugge på den.

Så gikk vi over på ballen som snurrer. Gradvis snurret vi fortere og fortere og til slutt måtte vi gi oss fordi jeg ble svimmel! Begge synes dette var veldig gøy, men Bella synes den lille grå ballen var litt for skummel å stå lenge på. Reidar fikk ho til å stå noen få sekunder, men med litt mer trening kommer ho seg nok ho og. Vi gikk en 2 timer tur og med treningen er visst begge utslitt. Det sa bare klask når vi kom hjem og der ble de.

Jeg startet også å trene “ligg på siden” på teppet. Begynnte med Kaktus og vi kom til at han legger seg flatt på siden med bena ut og hode ned i bakken. To økter og han var veldig flink. Skjønnte veldig fort hva han skulle. Etter hvert skal jeg legge til “PANG” som kommando og dyret leker død. Er ikke bare et morsomt triks, men skal også bruke til kloklipp og inspeksjoner av ymse slag. Så får vi se om vi får det til 🙂 Og Reidar skal gjøre det samme med Bella.

Leave a Reply

