Slåttemarka test

w_DSC7569I dag var tiden inne for å teste slåttemarka og se om det er den som er triggeren til Bella sin allergiske reaksjon. Hele dagen i dag har vært sol og fint vær, men når vi hadde gått i 10min så kom regnet. Og det bøtta ned. Jeg regner med vi må ta en tur tilbake hvis ho ikke reagerer nå og se om det er reaksjon i tørt vær. Er det et insekt eller pollen så vil regnet skylle det vekk regner jeg med. Foreløpig ser vi ingen reaksjon.

w_DSC7571

SmittSmule er ikke akkurat fan av regn! Det skrur på vranglåsen og begge blir noen skikkelig stabeist som ikke vet hva de vil. Vanligvis tar vi på de flisdressene når det regner, men vi trodde ikke det skulle komme så mye. Men en ting som funker er å trene parkour. Merkelig nok. Det er nesten det eneste de vil hvis de får sjansen. Jeg pleier ikke å trene de hvis de ikke virker motivert og at de skulle gidde i regnvær overrasket meg. Jeg tok det for gitt at det var “vil ikke” dager, men begge har satt igang treningen på eget initsiativ så da er det jo bare å bli med på leken. De er riktignok ikke like kjappe som vanlig, og Bella vil ikke utfordres. Ho vil kun gjøre det ho kan og er trygg på. Kaktus er med på å prøve nye ting og han kan prestere selv om det krever mye konsentrasjon. Jeg trente balanse på en liten mur med spisse hjørner og hver gang jeg skulle gå videre løp han andre veien og rett opp på muren igjen. Han var også veldig motvillig til å hoppe ned fra den. Helst ville han gå den frem og tilbake i evigheter! Neste på handlelista er nye regnfrakker til de!

w_DSC7576Og når Bella er våt kommer Kaktus og redder ho!

Leave a Reply

