Parkliv!

DSC_0051-1~2I går var vi ute å grilla i tøyenparken. Dyra ble igjen fulle av insektsstikk, men det er ikke dette som er grunnen til Bellas allergiske reaksjon. Kaktus den søte kløna klarte selvsagt å få et stikk på tissen og ett i rompa! Hissige fæle stikk. Kaktus er ikke så glad i røyken fra grillen og han satt mange ganger å vifta med leppa. Er utrolig komisk å se på. På kvelden gikk vi til barnehagen hvor de fikk leke med Ayla. Kaktus var faktisk litt mer med i leken, men han holder seg til å bite Bella i halen og i beina. Fortsatt så er han ikke helt med på å leke med Ayla alene. Men han surrer litt rundt på egenhånd mens de to jentene har det gøy. Bella og Ayla er utrolig like personligheter. De er veldig samkjørte, men når de er uenige så er de også like sinna. Er ikke ofte det skjer, men begynner de å bli litt slitne så blir de begge like gretne. Ayla har jeg veldig sansen for. En flott liten basenjitispe. Liker ho sikkert så godt fordi ho minner meg om Bella.

Look at my pretty white teeth! #basenji #basenjisofinstagram #frown #grimace

A post shared by adventureduos (@adventureduos) on

I dag har vi surra rundt uten mål og mening. Eller meningen og målet var nok bare å ta det med ro, kose oss og surre rundt 🙂 Kaktus har både i går og i dag vært helt suveren på passeringer. Så de 5 bikkjene som kom busende på han for 2 dager siden har ikke satt han tilbake. Han kan gå tett på andre hunder og ikke vise antydning til å gire seg opp eller vise særlig interesse. Han tar kontakt med en gang og jeg må vente med belønning for å se om han fortsatt er litt interessert i den andre hunden, men det ender stort sett med at jeg må be han om å se på den. Etter surring i 2 timer satte vi oss i parken for å slappe av å se på parklivet. Smitt&Smule koser seg med pinner, gress og følger med på ting som skjer. Etter en stund ble det litt småkaldt og Kaktus ville ha hettegenseren jeg hadde på meg. Han ber på sin vante måte med å grave meg på armen eller ryggen. Han gjør dette ofte hjemme og det tok meg en stund før jeg skjønte at det var genserene jeg hadde på meg han ville ha. Jeg klarte ikke å la vær så han fikk genseren. Og der satt han som en dverghiphopper og var strålende fornøyd.

DSC_0055-1~2DSC_0053~2Screenshot_2015-06-20-19-20-37

Det er så gøy med tags i instagram. Her er Kaktus tagget med #hiphophead og han sklir rett inn. I hvert fall mye bedre enn Madonna… Jeg la til #oslo og ble sittende i evigheter å se bilder av alt mulig som har skjedd i Oslo i dag. Selv om jeg er på instagram mest for hundeinteressen så er det mye tilfeldige tags som minner meg på at instagram har faktisk mye spennende å by på, ikke bare fotografisk eller pga hundeting. Kanskje jeg blir der en stund 🙂

Nå er vi hjemme igjen og dyra er helt ferdig. De ligger inntulla i hvert sitt teppe og drømmer søte drømmer.

Leave a Reply

