-sliten-møkkavær-Leica-

I dag var en sånn dag som ville viskes ut av minnet om det ikke hadde vært for at jeg nå blogger. Det har rett og slett ikke skjedd noe minneverdig. Vi var ute i går og spiste med LarsM og Stine. Det var veldig hyggelig, men jeg var ikke helt i rett modus og ble veldig sliten i dag.

Dyra har gått litt tur, men pga været så har vi sluppet dem i barnehagen så de kan rase litt og bli skikkelig møkkete. Etter ene turen var de så dekt i sand at de ble stappa i dusjen og fikk seg en grundig vask. Så nå går de rundt å stinker fersken og er silkemyke 😉

Jeg kjøpte et Leica v-Lux 4 i går og gledet meg skikkelig til high speed filming og et flott kompaktkamera med alt i ett. Men det er noe av det værste rælet jeg har tatt i på lenge. Bildene virker helt flate, de er kornete og ser helt forferdelige ut. Det som er fint er at jeg ble så glad i mitt gamle gode fullformat. Jeg tok det med ut på kveldsturen og tok bilder i skumringslys, 2500 iso, med korn og allikevel så gjør det ingenting for kornene og feelingen i bildene er i en helt annen liga enn det søppelet jeg skal levere tilbake. Jeg er jo heller ikke redd for kornete bilder, men det må faktisk være kvalitetskorn 😉 Dyra er jo så glad i disse steinene sine så da var det bare å knipse i vei.

I morgen er det 17mai og jeg håper jeg har litt mer energi enn i dag. Vi skal gå i motsatt retning av tog og styr. Kanskje en markatur kan funke når alle er i sentrum 🙂

Leave a Reply

