Lek med Bella

Jeg har egentlig lenge ønsket å trigge litt mer lekelyst hos dyra. Har flere ganger lagt frem leke for å ta med på tur, men ofte glemt å putte den i lomma eller faktisk glemt at den er i lomma.

Men i går ble den med og tatt frem. Perfekt sted og tidspunkt for lek. Bella var happy, glad energisk og i helt rett modus for lek. En ullsokk i en tråd var alt som skulle til. Hadde flere runder og ho kastet seg over den og ga den en skikkelig filleristing. Kaktus var med en liten stund, men gir seg når Bella blir for ivrig, så han skal få leke uten terroristen og i langline i parken.

Er fint å ha lek som belønning i mange settinger og det er enda en fin ting å gjøre sammen. Jeg driver å leser denne sporboka og hvis jeg kan bruke lek som belønning der så hadde det vært strålende. For begge kan det også være en fin måte å trene avknapp. Gire de skikkelig opp for så å roe de ned igjen.

Jeg har aldri vært særlig flink til å leke så det er fin læring for meg i dette også. Og begge leker veldig forskjellig og må motiveres forskjellig så det blir en spennende utfordring. Lekelyst har de så det er bare for meg å gjøre det riktig, øke motivasjonen og varigheten.

Leave a Reply

