-Regn-vetrinær-kveldsterror-

Vi har vært så bortskjemte med sol og fint vær lenge nå. Men i går åpnet himmelen seg mens vi var ute. Bella satte kursen hjemover umiddelbart og Kaktus hang seg på. Nesten hjemme rant det en god del vann i veien og begge to ble totalt fasinert. Bella jaget vannbobler og Kaktus ble stående midt i en stri strøm med vann. Der sto han helt hypnotisert av formasjonene som beveget seg under han. Begge glemte at de hatet regn, men etter 5 min kom de på at livet er jo helt jævlig når man blir våt.

Kaktus må jeg rope på i hver etasje på vei opp trappa. Han leker gummihund og skal tørke seg på de mest utilgjengelige steder. Vel hjemme ble det mye tørking av hverandre og Kaktus sleit med å finne roen. Dette har han ikke vist tegn til på veldig lenge. Det virker som han sliter med stive muskler når han blir kald og våt og når han har stresset. Jeg tok han på fanget og masserte han og heldigvis hjalp det og han sovnet ganske umiddelbart.

Så var det tid for ny vetrinærtime. Reidar dro med Kaktus og jeg og Bella var hjemme. Kaktus var veldig flink hos vetrinæren denne gangen også. Han hoppet opp på vetrinærbordet på kommando og fikk til og med ros av en annen hundeeier på klinikken. Han holdt kontakt med Reidar og brydde seg ikke med andre hunder der inne. Nå virker det som urinveisinfeksjonen er borte, men de likte ikke noen krystaller de fant i urinen hans. Nå skal vi tilbake om en uke for ny urinprøve. Hvis den fortsatt har krystaller blir det ultralyd og kanskje røntgen. De er redd han har utviklet urinstein, men får håpe det bare er all antibiotikaen som er grunnen. Får håpe det blir med urinprøve å friskmelding neste uke.

Ble litt terrorisering av menneskene når vi skulle legge oss. Jeg lå i senga med nettbrettet og prøvde å løse kabal, men Kaktus vippet av meg brillene og mente jeg trengte en grundig vask. Bella mente at Reidar trengte en runde med frisøren fra helvete og jeg hørte han rope aiiii aiii ai ai aiiii! Vi slo av alt lys og heldigvis tok Smitt&Smule hintet. Reidar snorket med ny frisyre og jeg fortsatte kabalen med stivt tryne fullt av Kaktusspytt.

Leave a Reply

