Den magiske timen

Akkurat vært på morgentur. Kl 6-7 er da byen bare så vidt begynner å våkne. Vi har Torshovdalen nesten helt for oss selv og vi bare surrer opp og ned parken. Bella var ikke helt med på at vi skulle ut så tidlig. Forrige uke ble det ikke de tidlige turene så hvorfor skulle vi plutselig nå leke morgenfugler. Jeg var ganske enig med ho, men jeg vet hvor fine de turene er når jeg først kommer ut. Men når ho kom ut sang ho som en morgenfugl selv. På disse turene er det ingen plan, vi har en slags meditativ ro (sikkert fordi hjernen ikke har startet helt opp enda) og vi merker nesten ikke at tiden går. Heldigvis følger Reidar med, men selv han som er ganske kontrollfreak glemmer seg litt bort.

En eldre dame med en yorkie passerte oss mens ho hadde en lang samtale med hunden sin. Samtalen varte hele veien forbi oss og sikkert hele resten av turen deres og er sikkert igang enda 😉

En morgentur vi var på kom politiet kjørende gjennom parken forbi oss, jeg ba Bella danse for dem og rett etterpå stoppet de og rullet ned vindu. Jeg forventet ros og beundring for den fine dansen, men de lurte på om jeg hadde sett noen afrikanere med luer. Jeg sa jeg ikke hadde sett noen, men så glapp det ut av meg mens jeg pekte på Bella at “dette er en afrikaner! Men ho har ikke lue!”. Kanskje jeg hadde et veldig behov for at de skulle se og beundre den fine dansende hunden min.

Nå skal vi fortsette å benytte seg av den magiske timen.

Leave a Reply

