Søndagstur

I dag var vi ute i 3 timer i herlig vær. Vi hadde med kong med leverpostei for å trene inn inkalling hvor vi da skriker BIFF! Vi har for det meste trent på det inne og da har de fått blod eller kjøttsaft etter steking av kjøtt. Så de har en veldig god assosiasjon til ordet. Jeg gikk med Bella og ho kom som en kule hver gang. Reidar sleit litt med å få Kaktus på avstand i starten, han ville helst være i nærheten å få spennende oppgaver. Men etterhvert fikk han litt avstand og han ble en kanonkule han også.Vi bruker “her” som inkalling til vanlig, men den blir litt forsøplet til tider så vi må ha en nødinkalling som vi stoler på og bruker med omhu.

Mens vi holdt på kom det et par forbi med en setter. De var på vei rett mot oss så jeg spurte pent om de kunne holde litt avstand. Burde ikke være vanskelig i en stor åpen park. Fyren som gikk med hunden så dumt på meg, kortet inn båndet og røsket og dro i hunden fordi den ikke fulgte med, men fortsatte ganske rett mot oss. Jeg konsentrerte meg om Bella, fikk kontakt med henne og vi drev med vårt. Når jeg så opp så jeg den stakkars setteren få ene harde rykket i halsbåndet etter det andre. Når den ikke skjønte hva eieren ville ble den tatt i nakkeskinnet og lagt i bakken. En hund med en trist sjebne.

Vi gikk videre og dyra hadde det strålende i sol og med langline. Jeg gikk i min egen verden med Bella surrende med sitt og plutselig strammer båndet seg rundt fingeren min så jeg trodde den skulle knekke trvert av. Lille terroristen skulle leke kanonkule mot broren.

På slutten av turen hadde vi byttet hund. Jeg ville teste BIFFinkallingen og hadde den eneste kongen med leverpostei. Kaktus kom som en kule, men Bella hadde hørt inkallingen hun også og Reidar hadde jo ingen kong. Når jeg kom bort til Reidar og Bella skjønte jeg hva som hadde skjedd når ho hoppa opp på meg og tok et krafttak rundt beinet mitt som for å si “GI MEG KONG!! Jeg hørte BIFF!”. Jeg burde jo tenkt på at jeg var litt for nær og var den som hadde trent det med ho. Men Reidar tok kongen og fikset biffen hennes 😉

Jeg skulle egentlig ta bilder av vår amatørmessige parkour som dyra elsker. Men det ble med noen få steiner og en sandkasse. Men jeg fikk i hvert fall tatt noen bilder. Er lenge siden jeg har hatt med kamera på tur.

Etter turen trente vi bli i sengene, mens jeg flyr rundt å lager kaffe og andre saker og ting. Vi gjør ofte dette etter hovedturen og har jeg ikke bedt dem “gå i buret” så hender jeg finner dem der sittende som tente lys å stirre hull i hodet på meg.

Her er Kaktus før turen, med sin vanlige måte å be om litt mer liv i menneskene.

Og Bella etter turen hvor jeg klarte å fange ho det øyeblikket ho var på vei til å dette ut av senga. Skulle filmet det. Ble mye sprelling. Men hun fant seg et fint sted å sove inntil Radar

Leave a Reply

