Barna

Dette er en blogg uten noen spesiell plan/mål.

Er vel mer for min egen del så jeg kan holde tritt med utvikling, hendelser og erfaringer til senere og nå. Og forhåpentlig inspirer det meg til å ta litt mer bilder av de vakre rampene.

Hvis “barna” vekker frykten for menneskliggjøring av hund så kan man lese

Is Anthropomorphism a Dirty Word?

Om oss:

Bella og Kaktus er mine/våre førstegangshunder. Født 11.12. 2012

Jeg og samboer Reidar brukte langt tid på å finne en rase som passet vår livsstil og som var regnet som en frisk rase.

Når vi kom over Basenjien falt alle brikkene på plass. Dette var den første beskrivelsen jeg lest om rasen og jeg ble så fasinert at jeg gikk bananas på google og youtube. Vi kontaktet Kingwanas Basenjis og skulle egentlig ha en hannhund import på fòr med dem, men vi så at Bushongo Basenjis hadde valper til salgs til odel og eie og bestemte oss for å kjøpe Bella (Drama queen). Vi dro også hjem til Henriette (Bushongo) for å møte kullsøsteren Enja som var veldig overtalende ved å være en så utrolig rampete og sjarmerende valp.

Så Bella tok turen fra Senja til Oslo. Vi holdt kontakten med Henriette og møttes nesten hele kullet til lek og utstillingstrening. Ida som oppfostret kullet har vi også mye kontakt med. Det er det fine med med et lite engasjert oppdrett, de vil følge valpene og eierene. Og er der hvis det skulle være noe.

Kaktus (kullbror) var kjøpt av Kaja og var satt bort på for i Notodden. Når han var ca 6mnd bestemte forverten at de ikke kunne ha han lenger og vi tok han hjem til oss. Vi hadde møtt denne lille raringen mange ganger og visste at de gikk godt sammen. En ble til to og selv om det har vært og fortsatt er utfordrende så angrer jeg ikke. De to “barna” er mine (våre) små lykkepiller. De har enormt mye glede av hverandre selv om Kaktus ser bedende på oss om vi kan fjerne den lille terroristen av en søster når hun bestemmer seg for at halen hans er hennes leke, eller sitter på han når han vil sove, eller stjeler godbitene hans 😉

Leave a Reply

